online casino bonus at first deposit casino.oddstake.com top online casino no deposit bonuses

Регистрација стамбених заједница

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ!

 

     Поштовани станари,

 

Подсећамо вас да је 31.децембра 2016. године на снагу ступио Закон о становању и одржавању зграда.

 

Према овом закону, управљање стамбеним, односно стамбено – пословним зградама обавеза је стамбене заједнице. Стамбену заједницу чине сви власници посебних делова стамбене, односно стамбено – пословне зграде. Посебним деловима зграде сматрају се: стан, пословни простор, гаража, гаражно место или гаражни бокс. Стамбена заједница има статус правног лица.

 

Стамбена заједница има обавезу да се до 31.децембра 2017.године упише у Регистар стамбених заједница који води Одсек за урбанизам и грађевинарство Општинске управе општине Варварин.

 

Први корак у поступку регистрације јесте да све стамбене заједнице одрже скупштине стамбених заједница и изаберу управнике. Управник (или друго овлашћено лице) је,затим дужан да у року од 15 дана од дана одржане прве седнице скупштине стамбене заједнице, поднесе пријаву за упис са пратећом документацијом и преда их на писарници Услужног центра општине Варварин, шалтер бр.1 и 2.

 

Сва права и обавезе управника побројане су у члану 50. Закона о становању и одржавању зграда.

 

Уколико стамбена заједница не може да изабере за управника неког од својих чланова, постоји и могућност доношења одлуке да ту дужност обавља професионални управник и у том случају цена његовог ангажовања дефинише се уговором.

 

Уколико стамбена заједница не изврши регистрацију до краја 2017. године, Општина Варварин је по закону у обавези да наметне принудну управу, односно да ангажује професионалног управника и одреди накнаду на месечном нивоу за његово ангажовање. Такође, прописане су веома високе новчане казне  за стамбену заједницу, уколико се не региструје у предвиђеном року. Овим путем апелујемо на вас да не дозволите да дође до увођења принудне управе, јер то није ни ваш интерес ни интерес Општине Варварин већ да се организујете и региструјете вашу стамбену заједницу до краја 2017.године.

 

Образац пријаве за регистрацију можете преузети електронским путем на сајту Општине Варварин или у згради Општинске управе Варварин, ул. Марина Мариновића бр. 34, 2. спрат, канцеларија 16.

 

За све информације о потребној документацији за регистрацију, на располагању је број телефона :

037/787-171, локал 143 – Одсек за урбанизам и грађевинарство.

 

ПОТРЕБНА ДОКУМНТАЦИЈА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ СТАМБЕНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ

Уз попуњен образац пријаве, у зависности од врсте регистрације (упис стамбене заједнице, регистрација промене или брисања података и докумената о стамбеној заједнице / управнику / професионалном управнику), прилаже се одговарајућа потребна документација.

01 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси изабрани управник):

1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о избору управника;

2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.

 

Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.

02 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси друго овлашћено лице):

1) записник са седнице скупштине стамбене заједнице када је донета одлука о избору управника, са овлашћењем другом лицу за упис стамбене заједнице у Регистар;

2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.

 

Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.

03 За стамбену заједницу која има професионалног управника:

1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поверавању послова управљања професионалном управнику;

2) уговор о поверавању послова професионалног управљања између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања, уколико је стамбена заједница донела одлуку о поверавању послова управљања професионалном управнику;

3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

4) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.

 

Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.

04 За стамбену заједницу која има професионалног управника именованог у поступку принудне управе (пријаву подноси именовани професионални управник):

 

1) решење надлежног органа локалне самоуправе о именовању професионалног управника за принудну управу;

2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.

 

05 За регистрацију промене података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о насталим променама:

 

1) записник са седнице на којој је донета одлука о формирању нове стамбене заједнице (уз белешку о поништавању претходне стамбене заједнице), уколико се стамбена заједница формира на начин другачији од претходно регистроване стамбене заједнице (стамбена заједница зграде, улаза, више улаза и сл.);

2) акт о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико је стамбена заједница усвојила промене овог акта или је своје међусобне односе, права и обавезе уредила овим актом у складу са Законом;

3) решење надлежног органа о промени адресе, у случају промене податка о адреси стамбене заједнице (назив улице и кућни број);

4) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

5) доказ о уплати административне таксе.

 

06 За регистрацију брисања података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о брисању:

 

1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поништавању регистрованог акта о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе неће више уређивати на начин утврђен овим актом;

2) решење надлежног органа који је издао решење о рушењу зграде, у случају рушења зграде;

3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;

4) доказ о уплати административне таксе.

 

07 За евиденцију уписа, промене или брисања података о стамбеној заједници и згради, уколико се ти подаци не преузимају у електронској форми из регистра који води Републички геодетски завод или из других службених регистара и/или евиденција, прилаже се:

 

1) потврда о додељеном пореском идентификационом броју (ПИБ) и извршеној регистрацији пореског обвезника;

2) потврда или копија уговора о отвореном текућем рачуну стамбене заједнице;

3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева.

 

Образац пријаве за регистрацију стамбене заједнице

Записник са седнице

 

Comments are closed.