ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ!
Поштовани станари,
Подсећамо вас да је 31.децембра 2016. године на снагу ступио Закон о становању и одржавању зграда.
Према овом закону, управљање стамбеним, односно стамбено – пословним зградама обавеза је стамбене заједнице. Стамбену заједницу чине сви власници посебних делова стамбене, односно стамбено – пословне зграде. Посебним деловима зграде сматрају се: стан, пословни простор, гаража, гаражно место или гаражни бокс. Стамбена заједница има статус правног лица.
Стамбена заједница има обавезу да се до 31.децембра 2017.године упише у Регистар стамбених заједница који води Одсек за урбанизам и грађевинарство Општинске управе општине Варварин.
Први корак у поступку регистрације јесте да све стамбене заједнице одрже скупштине стамбених заједница и изаберу управнике. Управник (или друго овлашћено лице) је,затим дужан да у року од 15 дана од дана одржане прве седнице скупштине стамбене заједнице, поднесе пријаву за упис са пратећом документацијом и преда их на писарници Услужног центра општине Варварин, шалтер бр.1 и 2.
Сва права и обавезе управника побројане су у члану 50. Закона о становању и одржавању зграда.
Уколико стамбена заједница не може да изабере за управника неког од својих чланова, постоји и могућност доношења одлуке да ту дужност обавља професионални управник и у том случају цена његовог ангажовања дефинише се уговором.
Уколико стамбена заједница не изврши регистрацију до краја 2017. године, Општина Варварин је по закону у обавези да наметне принудну управу, односно да ангажује професионалног управника и одреди накнаду на месечном нивоу за његово ангажовање. Такође, прописане су веома високе новчане казне за стамбену заједницу, уколико се не региструје у предвиђеном року. Овим путем апелујемо на вас да не дозволите да дође до увођења принудне управе, јер то није ни ваш интерес ни интерес Општине Варварин већ да се организујете и региструјете вашу стамбену заједницу до краја 2017.године.
Образац пријаве за регистрацију можете преузети електронским путем на сајту Општине Варварин или у згради Општинске управе Варварин, ул. Марина Мариновића бр. 34, 2. спрат, канцеларија 16.
За све информације о потребној документацији за регистрацију, на располагању је број телефона :
037/787-171, локал 143 – Одсек за урбанизам и грађевинарство.
ПОТРЕБНА ДОКУМНТАЦИЈА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ СТАМБЕНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
Уз попуњен образац пријаве, у зависности од врсте регистрације (упис стамбене заједнице, регистрација промене или брисања података и докумената о стамбеној заједнице / управнику / професионалном управнику), прилаже се одговарајућа потребна документација.
01 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси изабрани управник):
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о избору управника;
2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
02 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси друго овлашћено лице):
1) записник са седнице скупштине стамбене заједнице када је донета одлука о избору управника, са овлашћењем другом лицу за упис стамбене заједнице у Регистар;
2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
03 За стамбену заједницу која има професионалног управника:
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поверавању послова управљања професионалном управнику;
2) уговор о поверавању послова професионалног управљања између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања, уколико је стамбена заједница донела одлуку о поверавању послова управљања професионалном управнику;
3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
4) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
04 За стамбену заједницу која има професионалног управника именованог у поступку принудне управе (пријаву подноси именовани професионални управник):
1) решење надлежног органа локалне самоуправе о именовању професионалног управника за принудну управу;
2) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
05 За регистрацију промене података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о насталим променама:
1) записник са седнице на којој је донета одлука о формирању нове стамбене заједнице (уз белешку о поништавању претходне стамбене заједнице), уколико се стамбена заједница формира на начин другачији од претходно регистроване стамбене заједнице (стамбена заједница зграде, улаза, више улаза и сл.);
2) акт о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико је стамбена заједница усвојила промене овог акта или је своје међусобне односе, права и обавезе уредила овим актом у складу са Законом;
3) решење надлежног органа о промени адресе, у случају промене податка о адреси стамбене заједнице (назив улице и кућни број);
4) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
5) доказ о уплати административне таксе.
06 За регистрацију брисања података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о брисању:
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поништавању регистрованог акта о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе неће више уређивати на начин утврђен овим актом;
2) решење надлежног органа који је издао решење о рушењу зграде, у случају рушења зграде;
3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева;
4) доказ о уплати административне таксе.
07 За евиденцију уписа, промене или брисања података о стамбеној заједници и згради, уколико се ти подаци не преузимају у електронској форми из регистра који води Републички геодетски завод или из других службених регистара и/или евиденција, прилаже се:
1) потврда о додељеном пореском идентификационом броју (ПИБ) и извршеној регистрацији пореског обвезника;
2) потврда или копија уговора о отвореном текућем рачуну стамбене заједнице;
3) очитана лична карта са чипом или копија личне карте подносиоца захтева.
Образац пријаве за регистрацију стамбене заједнице
Записник са седнице